Metoda Kinesiotapingu - Lymphatic

METODA KINESIOTAPINGU część IV

Kinesio Taping w obrzękach, krwiakach, siniakach i stłuczeniach (Kinesiotaping Lymphatic) – wizualnie najbardziej zjawiskowy. Aplikacje, które w sposób wyraźnie dostrzegalny potwierdzają ich skuteczność.

Białe paski na krwiaku to miejsca, w których została zaaplikowana taśma Kinesio Tex Gold Finger Print.

Stłuczeniom, urazom skrętnym, zwichnięciom, stanom po zabiegach chirurgicznych, niektórym chorobom układowym i innym urazom mechanicznym tkanek naszego ciała towarzyszą obrzęki i krwiaki. Krew, płyny ustrojowe, limfa mogą w wyniku wszystkich tych przyczyn znaleźć się w przestrzeniach międzykomórkowych i śródtkankowych. Podrażniane są wtedy receptory bólu, powstaje kompresja tkanek, naczyń krwionośnych i limfatycznych oraz nerwów. Mogą pojawić się lokalne problemy troficzne w wyniku zmniejszonego transportu substancji odżywczych. Może również dochodzić do niechcianego wzrostu substancji toksycznych będących produktami ubocznymi procesów fizjologicznych, z kolei dążących do naprawy uszkodzonych tkanek i przywrócenia stanu homeostatycznego w danym rejonie. Wzrasta obciążenie układu limfatycznego, którego zadaniem jest absorpcja tych płynów i ich ewakuacja z danego obszaru. W wyniku przeciążenia proces ten może zostać spowolniony, czego konsekwencją będzie upośledzenie procesu leczniczego uszkodzonych tkanek.

Proces wchłaniania się krwiaków, ewakuacji płynów i przepływu chłonki możemy wspomóc taśmami Kinesio Tex Gold Finger Print. Zadanie jednak wymaga znajomości układu limfatycznego oraz jego mechaniki, wiedzy z zakresu procesów fizjologicznych zachodzących na poziomie komórkowym w mechanizmach transportu substancji, ale przede wszystkim wiedzy z zakresu Kinesiotapingu w „obrzękach”.

Skuteczność taśmy Kinesio Tex Gold Finger Print w danym wypadku jest wynikiem prostych właściwości mechanicznych produktu oraz zdolności skóry i powięzi do poddawania się manipulacjom ze świata zewnętrznego. Udrożnianie powstaje dzięki kierunkowemu ściąganiu taśmy i delikatnemu unoszeniu skóry wraz z powięzią. Tworzy się dodatkowa przestrzeń, która wytwarza delikatne podciśnienie pozwalając przemieszczać się wysiękowi w kierunku początku taśmy, który powinien znajdować się proksymalnie, w pobliżu zdrowego węzła chłonnego (najlepiej nad nim). Strefa terapeutyczna (baza) w najlepszej opcji powinna obejmować węzeł chłonny oraz wysięk. Najczęściej wykorzystywanym kształtem taśmy jest wachlarz. Początek taśmy i końcówki każdego pojedynczego paska wachlarza naklejane są bez napięcia. Strefa terapeutyczna dla obrzęków naklejana jest z napięciem od 0-20%, dla krwiaków napięcie taśmy wynosi 0-10%.

Techniki Kinesio Taping Lymphatic w sposób zauważalny przyspieszają drenaż krwi i płynów z rejonu ich wysięku. Taśma oprócz mikroskopijnego uniesienia może tworzyć dodatkowe pofałdowania skóry, które jeszcze bardziej zwiększają przestrzeń śródmiąższową. Rezultatem tego jest zmniejszenie kompresji tkanek, a w tym układu limfatycznego. Zmniejsza się podrażnianie receptorów bólowych, co prowadzi do złagodzenia bólu.

Wojciech Kwiatkowski

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl